Daniel Gheba : Trebuie să se ne aliniem normativelor europene și să oferim f

0
109

„În fiecare an, milioane de animale vii sunt transportate pe cale rutieră, maritimă, feroviară și aeriană în interior, către și dinspre Uniunea Europeană din motive cum ar fi: sacrificarea, îngrășarea sau reproducerea.
Pentru a-și proteja bunăstarea în timpul acestor călătorii, UE a adoptat Regulamentul 1/2005 privind protecția animalelor în timpul transportului. O evaluare a regulamentului a arătat că în momentul în care a fost pus în aplicare și aplicat corect, a avut un impact pozitiv asupra bunăstării animalelor. Cu toate acestea, în unele domenii persistă încă slăbiciuni, în mare parte din cauza implementării insuficiente. În lumina acestor concluzii și având în vedere strategia sa de bunăstare a animalelor din 2012-2015, Comisia Europeană și-a anunțat intenția de a revizui legislația privind bunăstarea animalelor, inclusiv legislația privind transportul animalelor. În ciuda acțiunilor întreprinse în ultimii ani, încălcările repetate ale regulilor, care au dus la accidente și la crize severe de bunăstare a animalelor, au fost evidențiate de către organismele de control ale UE, cele naționale și de către organizațiile de bunăstare a animalelor.

În anul 2019, peste 1,6 miliarde de animale vii (ovine, bovine, păsări de curte și porci) au fost transportate în UE și dincolo de frontierele sale în scopuri comerciale. Condițiile din timpul acestor călătorii variază în funcție de mulți factori cum ar fi: dimensiunea lotului, mijloacele de transport (rutier, feroviar, maritim sau aerian), proiectarea și echipamentul vehiculului, perioada anului (temperatura) și, în special, durata (călătoriile către țări terțe pot dura uneori multe zile). Cu o atenție și o îngrijire insuficiente, transportul animalelor, în special pe distanțe mari, poate cauza probleme serioase de bunăstare. Dovezile precum avizele științifice ale Autorității Europene pentru Siguranța Alimentară (EFSA) sugerează că animalele transportate în viață sunt expuse stresului la încărcare și descărcare, pot suferi de foame, sete, epuizare și lipsă de spațiu și odihnă în timpul tranzitului.

Trebuie să se ne aliniem normativelor europene și să oferim fermierilor români posibilitatea de a procesa și exploata materia primă.
Nu avem suficiente abatoare în care să sacrificăm animalele şi astfel să trimitem carcase la export. Transportul de animale vii este și o pierdere de materiale provenite de la animale, iar acestea pot fi procesate și exploatate de fermierul român pe teritoriul țării.
Ne aducem aminte de dezastrul celor 14.000 de oi înecate în urma accidentului naval din portul Midia, din 24 noiembrie 2019.

Avem nevoie de cât mai multe consultări cu fermierii mici, mijlocii si mari, cu toate asociațiile fermierilor, cu ONG-urile pentru a putea oferi alternative la transportul de animale vii.
Este proiectul la care lucrăm și invit, pe această cale, toți colegii din Parlament să se alăture inițiativei de proiect.
Îi mulțumesc lui Vlad Botoș, europarlamentar USR, care a lucrat la inițiativa de lege din Parlamentul European privind interzicerea transportului de animale vii, încurajarea procesării cărnii ca alternativă și finanțarea abatoarelor regionale.” a scris deputatul USR, Daniel Gheba.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here