Ford lansează Next-Gen Ranger : tehnologie îmbunătățită, conectivitate inteligentă și versatilitate sporită

0
74

Ford lansează astăzi cel mai inteligent,versatil și capabil Ranger de până acum – oferind clienților un partener de muncă și mai dezirabil.

Folosind ani de experiență în construția de pick-up-uri, precum și o înțelegere profundă a nevoilor clienților datorită unei colaborări strânse cu aceștia, Ford a creat o experiență de utilizare și de întreținere pe care proprietarii următoarei generații Ranger se pot baza pentru afaceri, viața de familie și aventură.

„Cu Ranger, avem o mare familie extinsă de zeci de ani”, a declarat Jim Farley, președinte și director executiv, Ford Motor Company. „Acest pick-up a fost întotdeauna un partener de încredere pentru proprietarii de afaceri mici, fermieri, familii, aventurieri, flote comerciale și multe altele, din peste 180 de piețe din întreaga lume. Iar cu noul Ranger, acesta este momentul nostru de a livra. Nu doar un produs pe care clienții noștri îl vor adora, ci o experiență permanentă care ne va ajuta să construim relații puternice și de durată cu aceștia. Acesta este pick-up-ul de dimensiuni medii pe care oamenii vor dori să îl dețină și să experimenteze cu el.”

 

Noua generație Ranger va fi disponibilă pentru comandă în Europa la sfârșitul anului 2022. Livrările către clienți se vor face la începutul lui 2023. Actualul Ranger este liderul european al segmentului de pick-up și a stabilit recent un nou record de vânzări, în luna septembrie pentru anul 2021 cumulat, de 45.539 de unități, cu o cotă de piață de 39,9%. 

În România, Ford Ranger este lider al segmentului pick-up pentru al VI-lea an consecutiv cu o cotă de segment de 39.5% conform datelor disponibile pentru perioada ianuarie-octombrie 2021.

De asemenea, 72% din vânzările Ranger din România sunt înregistrate pe seriile superioare ale modelului, respectiv Limited, Wildtrak, MS-RT si Raptor. Versiunea Ford Performance Ranger Raptor înregistrează aproximativ 30% din total vânzări în 2021.

„Ranger continuă să îșî consolideze poziția în Europa, cu vânzări record”, a adăugat Hans Schep, director general, Vehicule Comerciale, Ford of Europe. „Cel mai inteligent, capabil și versatil Ranger de până acum va oferi și mai multă putere și stil, calități pe care știm că le prețuiesc clienții.”

„Living the Ranger Life”

„Am împachetat foarte multe în Next-Gen Ranger pentru a-i inspira pe proprietari să facă mai mult din ceea ce le place să facă, cu funcții care îi încurajează să exploreze noi orizonturi”, a declarat Gary Boes, Director, Camioane Globale. „Suntem și noi proprietari de pick-up-uri, iar această pasiune pentru stilul de viață Ranger se traduce într-o pasiune pentru produs. În cele din urmă, dorim ca experiența clienților noștri cu Ranger să le diversifice și să le îmbunătățească stilul de viață.”

 

Ford numește acest lucru „Living the Ranger Life” și este ceva împărtășit de fiecare designer și inginer implicat în crearea următoarei generații Ranger.

Proiectul următoarei generații Ranger a fost condus de Centrul de Dezvoltare a Produselor Ford din Australia. Echipa internațională de designeri și ingineri dedicați a lucrat cu echipe de pe tot globul nu numai pentru a încorpora cele mai noi tehnologii, caracteristici și sisteme de siguranță Ford, ci și pentru a proiecta și testa noul Ranger conform celor mai stricte standarde Ford.

„Echipa noastră s-a concentrat pe un singur obiectiv – să facă din acest Ranger, cel mai dur și capabil vehicul pe care l-am creat vreodată”, a spus Graham Pearson, director de program pentru vehicule Ranger. „L-au trecut printr-unul dintre cele mai cuprinzătoare programe globale de testare pe care le-am dezvoltat vreodată și nu ne-am oprit până când nu am fost mulțumiți că fost Built Ford Tough.”

 

 

Aspect Nou, Abilități Noi

Contribuția clienților a fost esențială pentru dezvoltarea noului aspect robust al următoarei generații Ranger. Ford a petrecut mult timp cu proprietarii din întreaga lume, realizând peste 5.000 de interviuri și zeci de ateliere pentru clienți pentru a înțelege cum își foloseau clienții pick-up-urile și ce își doreau și așteptau de la noul Ranger.

Din punct de vedere vizual, următoarea generație Ranger are un design îndrăzneț și încrezător, împărtășind ADN-ul global de design al pick-up-urilor Ford. Designul frontal prezintă o nouă grilă și un profil de faruri în forma literei C, în timp ce o linie mediană subtilă în lateral încorporează pasaje mai pronunțate ale roților, care îi conferă Ranger-ului o poziție fermă. Pentru prima dată, Ford Ranger oferă faruri cu matrice LED. Pe spate, stopurile sunt desenate în armonie cu grafica semnăturii din față. În interior, se evidențiază habitaclul specific autoturismelor, utilizând materiale premium moi la atingere și ecran tactil central proeminent orientat în stil portret, cu sistemul de conectivitate și divertisment Ford SYNC™ 4. 

 


„Clienții ne-au spus că Ranger-ul trebuie să arate dur și trebuie să inspire încredere”, a spus Max Tran, director de design pentru Ranger. „Au fost foarte clari cu privire la ceea ce ar trebui să fie Ranger, atât în felul în care arată, cât și în felul în care îi face să se simtă.”

Sub noua caroserie se află un șasiu îmbunătățit pe un ampatament cu 50 mm mai lung și un ecartament cu 50 mm mai lat decât Ranger-ul anterior. O structură frontală hidro‑formată creează mai mult spațiu în compartimentul motorului pentru noul motor V6 și ajută Ranger-ul să fie pregătit în viitor pentru alte tehnologii de propulsie. De asemenea, deschide partea frontală a pick-up-ului pentru a permite mai mult flux de aer către radiator, ceea ce ajută la menținerea temperaturilor de funcționare scăzute atunci când tractează sau transportă încărcături grele.

 

Noi opțiuni de sisteme de propulsie

Clienții doreau o varietate mai mare de putere și cuplu pentru remorcarea încărcăturilor grele și activități off-road extreme, așa că echipa a adăugat turbo-diesel-ul V6 de 3,0 litri și l-a dezvoltat pentru Ranger. Este una dintre cele trei opțiuni de motor turbo-diesel disponibile la lansare. 

„V6 turbo-diesel de 3,0 litri livrează rezultate”, a specificat Pritika Maharaj, manager de program Ranger. „Când conduci un Ranger cu turbo-diesel V6, se simte ca un pick-up mult mai mare. Și se simte foarte dur, în sensul că are resurse nesfârșite de putere și cuplu, fiind exact ceea ce și-au dorit clienții noștri.”

 

Următoarea generație de Ranger va veni, de asemenea, cu o gamă de motoare diesel recunoscute, cu patru cilindri în linie de 2,0 litri mono-turbo și bi-turbo. Mono-Turbo vine în două niveluri de performanță diferite și oferă putere, cuplu și economie de carburant,  ceea ce este important pentru proprietarii de întreprinderi mici sau pentru flotele de vehicule comerciale. Motorul Bi-Turbo este o variantă mai sofisticată, de performanță, pentru clienții care doresc mai multă putere, dar trebuie să mențină economia de carburant. 

„Clienții noștri împing pick-up-urile Ranger la extrem, așa că acesta este și modul în care le testăm și noi. Facem eforturi suplimentare pentru a ne asigura că Ranger va face tot ce își doresc clienții noștri, la nesfârșit”, a spus Maharaj.

Experiență la volan și manevrabilitate îmbunătățite

Pentru a dezvolta experiența la volan și manevrabilitatea așteptate de la un pick-up versatil utilizat pentru activități de muncă, familie și agrement – inginerii s-au concentrat pe elementele fundamentale.

„Avem un spectru foarte larg de clienți”, a spus Pearson. „Pe de o parte, avem proprietari de afaceri mici care caută un mijloc de transport orientat spre muncă. Aceștia doresc tracțiune tradițională pe o axă cu cabină simplă și o benă pentru a-și transporta mărfurile.

„Pe de altă parte, îi ai pe off-roaderii serioși care își împing Ranger-urile la limită în curse de anduranță precum Raliul Dakar. Următoarea generație de Ranger va răspunde nevoilor ambelor tipuri de clienți și ale tuturor celorlalți”

Inginerii au deplasat înainte cu 50 mm roțile din față pentru un unghi de atac mai bun și evazare pentru o mai bună articulație în teren accidentat, ambele îmbunătățind experiența în off‑road. De asemenea, au mutat amortizoarele suspensiei din spate în afara șinelor cadrului, pentru a oferi șoferilor și pasagerilor o călătorie mai bună atât pe șosea, cât și pe terenuri off‑road, indiferent dacă transportă marfă grea pentru sau pur și simplu ies cu familia la cină.

„La următoarea generație Ranger, am mărit gama de reglaje pentru a oferi clienților noștri tot ce este mai bun din ambele lumi – gândiți-vă la asta ca fiind Built Ford Tough Plus – astfel încât să aveți capacitatea, duritatea și durabilitatea pentru care sunt cunoscute pick-up-urile Ford, plus confortul și rularea specifice unui autoturism pentru care Ranger este cunoscut”, a spus Pearson.

 

Clienții vor avea de ales între două sisteme de tracțiune integrală – un sistem electronic de cuplare din mers sau un nou sistem avansat de tracțiune integrală permanentă, cu un mod reconfortant de setare fără griji, conceput pentru a oferi capabilitate, atunci când și acolo unde au nevoie clienții. Recuperarea off-road este ușoară prin intermediul celor două cârlige proeminente de tractare amplasate în bara de protecție față.

Caracteristici interioare orientate spre client

Clienții doreau o cabină modernă, care să răspundă atât sarcinilor de serviciu, cât și de familie. Așadar, Ranger trebuie să fie atât spațiu de lucru, cât și refugiu, oferind funcții inteligente și conectate cu mai multe opțiuni de confort și depozitare decât oricând.

„Clienții noștri caută un spațiu interior inteligent și funcțional, care să fie confortabil. Așadar, ne-am propus să-l proiectăm cu un nivel înalt de tehnologie integrată, depozitare funcțională inteligentă și indicații vizuale, astfel încât să se simtă confortabil și spațios”, a menționat Tran.

Inima experienței de conectare a lui Ranger este cuprinzătorul ecranul tactil de 10,1 inch sau 12 inch din consola centrală. Acesta completează panoul de bord complet digital și este încărcat cu cel mai recent sistem SYNC™ 4 de la Ford, care este pregătit pentru clienți cu sistemele sale de comunicații, divertisment și informații activate vocal. În plus, există un modem FordPass Connect încorporat din fabrică,  care permite conectivitate din mers atunci când este conectat cu aplicația FordPass™, 5astfel încât clienții să poată rămâne conectați la nevoile lor. FordPass îmbunătățește experiența de utilizare cu funcții precum Pornirea de la distanță, 6 Starea Vehiculului și funcțiile de blocare și deblocare a ușilor de la distanță prin intermediul unui dispozitiv mobil.

 

Multe dintre comenzile tradiționale ale modurilor de conducere au fost mutate din bord și consola centrală, pe propriul afișaj dedicat pe ecranul SYNC™. Prin apăsarea unui singur buton, șoferii pot accesa ecranul dedicat Ranger pentru toate modurile off-road și de conducere, unde pot monitoriza transmisia, unghiul de virare, unghiurile de înclinare și răsturnare a vehiculului, precum și alte comenzi.

Ecranul este, de asemenea, conectat la o cameră de 360 de grade  pentru a ușura parcarea în spațiile urbane înguste sau pentru a ajuta la gestionarea unui teren deosebit de dificil în timpul explorării. În plus, clienții pot controla noul sistem de iluminare a zonei exterioare de la Ranger prin intermediul ecranului tactil sau al aplicației FordPass, ceea ce înseamnă că nu trebuie să lucreze, să campeze sau să facă altceva în întuneric. Tehnologia Ranger va fi, de asemenea, pregătită pentru viitor pentru a accepta actualizările wireless ale software-ului prin intermediul Ford Power-Up datorită modemului FordPass Connect încorporat.

„Veți găsi confortul interior, dar având în vedere dublul scop de lucru și agrement. Noul schimbător de viteze electronic cu cursă scurtă este esențial pentru aspect și este un alt exemplu în care clienții ne-au ghidat cu adevărat în luarea deciziilor”, a menționat Tran. „Clienților le-a plăcut foarte mult schimbătorul electronic de viteză – le-a plăcut faptul că arăta superior tehnologic și că era intuitiv de utilizat.”

 

Echipa de proiectare a creat, de asemenea, spații de depozitare inteligente și funcții utile pentru proprietari. Nu există doar locuri în care să vă depozitați telefonul sau să-l încărcați wireless (acolo unde este compatibil), ci există un spațiu mare în consola centrală pentru a depozita lucrurile. În plus, buzunarele portierei sunt concepute pentru a transporta mai mult, bordul lat ascunde un torpedou superior și există spații de depozitare sub și în spatele scaunelor din spate.

Conceput pentru a face mai mult, cu un acces mai bun, mai mult spațiu funcțional

„Când ne-am întâlnit cu clienții noștri și am observat cum au urcat în benă, am văzut o mare oportunitate de îmbunătățire”, a declarat Anthony Hall, manager de inginerie Ranger. „Au fost oameni care se urcau pe anvelopă și apoi treceau peste marginea pick-up-ului sau se ridicau pe trapa deschisă.”

Aceasta a fost inspirația pentru crearea unei trepte laterale integrate în spatele roților posterioare ale urmatoarei generații Ranger, pentru a crea o modalitate mai stabilă de acces la benă. În plus, echipa Ranger a lucrat pentru a se asigura că o varietate mai largă de încărcături pot încăpea și rămân în siguranță în benă.

 

„Lărgirea pick-up-ului cu 50 mm poate să nu pară foarte mult, dar face o diferență uriașă, mai ales în ceea ce privește bena. Astfel clienții vor putea transporta câteva articole fundamentale, cum ar fi o foaie de placaj de construcții sau un palet de dimensiune completă”, a spus Hall. 

Alte detalii atente, orientate spre client, includ o nouă protecție turnată din plastic, rezistentă, care ajută la protejarea atât a platformei pick-up-ului de zgârieturi, cât și a genunchilor proprietarilor la îngenuncherea pe o platformă de oțel. Puncte suplimentare de ancorare a încărcăturii – pe șine puternice din tuburi de oțel – oferă puncte convenabile pentru asigurarea încărcăturilor. Capacele durabile și flexibile din benă în jurul părților laterale și peste trapă ascund punctele structurale de atașare pentru copertine și alte accesorii aftermarket.

În plus, Ranger oferă un nou sistem de gestionare a încărcăturii proiectat cu separatoare pentru a ține obiecte de diferite dimensiuni – cum ar fi cherestea sau cutii de scule. Proprietarii pot crea, de asemenea, compartimente mai mici pentru a depozita obiecte, care altfel ar trebui să meargă în cabină, folosind un sistem de pene cu arc ultra-rezistente, care se prind în șinele fixate pe fiecare parte a benei. Trapa poate fi folosită și ca banc de lucru mobil cu o riglă integrată și buzunare de prindere pentru a măsura, prinde și tăia materialele de construcție.

 

Funcția Zone lighting – controlată prin intermediul ecranului SYNC™ din cabină sau prin aplicația FordPass – oferă iluminare la 360‑de grade în jurul pick-up-ului pentru a oferi clienților o vizibilitate mai bună în jurul vehiculului. Iluminarea lăzii de încărcare este prevăzută sub balustradele din stânga și din dreapta și oferă multă lumină pentru a finaliza lucrările în condiții de lumină slabă sau pentru a găsi lucruri în lada de marfă pe timp de noapte.

Accesorii pentru a vă ajuta să personalizați următoarea generație Ranger

Clienții își vor putea personaliza următoarea generație Ranger, de la lansare, cu o gamă de peste 150 de accesorii de lucru, urbane și de aventură echipate direct din fabrică. Aceste accesorii le includ pe cele dezvoltate în colaborare cu furnizorul emblematic de accesorii off-road, ARB 4×4 Accessories.

Colaborarea dintre ARB 4×4 Accessories și Ford va fi lansată inițial doar pe anumite piețe.

Next-Gen Ranger va fi construit în fabricile Ford din Thailanda și Africa de Sud începând cu 2022, alte piețe urmând a fi anunțate la o dată ulterioară.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here