Ionut Stroe : Ministrul de finanțe trebuie să spună dacă sunt bani la buget pentru o plafonare a prețului carburanților sau dacă nu sunt.

0
103

Purtatorul de cuvant al PNL, deputatul Ionut Stroe, a reacționat marți după ce social-democrații i-au acuzat de „lentoare” în soluționarea problemei prețului carburanților și l-au arătat cu degetul pe ministrul liberal al Energiei. Ionuț Stroe afirmă că de fapt ministrul Finanțelor, de la PSD, este cel care trebuie să dea undă verde unei eventuale măsuri pentru reducerea prețului la pompă.

„Haideți să lămurim puțin lucrurile. Plafonarea prețului, aplicată carburanților, după modelul din zona gazului, ar putea să fie pe masa discuțiilor Guvernului, dar doar dacă bugetul de stat ar putea să mai suporte încă o asemenea măsură. Nu ministrul Energiei trebuie să ofere explicații în legătură cu lucrul acesta. Este cel puțin subiectiv să-i ceri ministrului energiei să facă acest calcul. Ministrul de finanțe trebuie să spună dacă sunt bani la buget pentru o plafonare a prețului carburanților sau dacă nu sunt. Așa că declarațiile politice, așa de bună intenție, nu pot ține loc banilor necesari pentru compensarea prețului la carburanți”, a spus Ionuț Stroe, marți, la Radio România Actualități.

„Apropo de prețul și componentele care fac acest preț al carburanților, unele țin de energie, cotația barilului de țiței, transportul, rafinarea, etc. Unele țin de domeniul fiscal, ca să nu se mai facă confuzia între cei doi miniștrii. De domeniul fiscal ține TVA-ul, țin accizele, ține adaosul comercial practicat de cei care vând, asta este treaba Ministerului de Finanțe, nu al Ministerului Energiei”, a adăugat liberalul.

Despre reducerea TVA la carburant:

„Acum, doi la mână, TVA, reducerea TVA-ului la carburanți poate să fie eficientă, doar dacă o faci pe o piață stabilă, nu pe o piață volatilă. S-ar putea ca această reducere de TVA să îți ofere în mod iluzoriu un preț mai mic, sau poate pentru o săptămână sau două, iar peste două săptămâni să te trezești, din nou, cu creșteri de prețuri care, practic, să acopere câștigul pe care l-ai avea oricum la reducerea TVA-ului. În UE, ca să poți micșora Tva-ul din zona aceasta, ai nevoie de un acord al lor, cota minimă este la 5% – în zona carburanților, evident, o să fie o reducere mai mică din prețul final dar, evident, tot Ministerul de Finanțe, pentru că el încasează acest TVA, trebuie să se asigure că o reducere a TVA nu o să fie acoperită, eventual, de alte creșteri de preț, așa cum s-a întâmplat în Germania, practicate de aceste companii petroliere. Prețul acesta la pompă să-l avem scăzut, efectiv, cu scăderea TVA și în realitate”

Despre reducerea accizei la carburant:

„Acciza, că s-a vorbit și de acciza. Aici, este puțin mai complicat, la acciză, în momentul de față, pe zona carburanților, noi avem o acciză fixă și să știți că este pe undeva pe la minimul accizei, care se poate practica în UE, la fel, nu ai voie să modifici acciza doar așa, fără un acord. De câte ori s-a crescut acciza la nivel european și România a crescut-o, dar tot așa, păstrând proporția. Dacă vrem să o scădem, la fel, trebuie să o facem cu acordul lor și doar în limita a 5%. Singura posibilitate prin care putem să reducem accizele este printr-o derogare de la Comisia Europeană, lucruri pe care le-au cerut anumite state și pe care trebuie să o obțină Ministerul de Finanțe. Dacă facem reducerea de acciză, fără această derogare, este foarte simplu, România intră în procedură de infringement. Soluția către care cred că ne îndreptăm, eu așa zic, este cea a discuțiilor pe care trebuie să le avem cu cei din zona producătorilor de combustibil, pentru a-și asuma și ei această perioadă dificilă prin care trecem, nu doar cei care sunt consumatori, ci și cei care sunt producători. Până la urmă, să știți, marja de profit a acestor companii petroliere, lucrul dovedit (…) s-a văzut că a crescut, au înregistrat profituri poate de trei ori mai mari ca anul trecut”

STIREA TA - Dacă esti martorul unor evenimente deosebite, fotografiaza, filmeaza si trimite-le prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here