ISJ Dolj monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivel județean, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice din fiecare localitate.

0
33

Azi, 19 martie, în conformitate cu propunerile transmise de unitățile școlare, aprobate în Consiliul de Administrație al ISJ și în ședința CJSU, la nivelul județului Dolj se înregistrează următoarea situație:

62 unități de învățământ cu PJ în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.

51 unități de învățământ cu PJ în Scenariul 2 (S2):

– Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a şi a XII-a, a XIII-a, și a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea şi aplicarea tuturor normelor protecţie;

– Participarea zilnică, în sistem online a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

 

–  102 unități de învățământ cu PJ în Scenariul 3 (S3):

– Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar;

– Participarea zilnică, cu prezență fizică în unitățile de învățământ, a elevilor din clasele a Vlll-a si a Xll-a, a Xlll-a si a celor din anii terminali din învățământul profesional și postliceal, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, cu prezența fizică de până la jumătate din numărul total de elevi înmatriculați în respectivele clase terminale;

– Participarea zilnică, în sistem online, a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

 

–  o unitate de învățământ cu PJ are activitatea didactică față în față suspendată depășind pragul de 6 /1000. În acest caz, procesul de învățământ continuă în sistem online.

 

o unitate de învățământ cu PJ are activitatea didactică față în față suspendată în conformitate cu prevederile art. 9 alin (1) lit. a din Ordinului Comun nr. 3.235/93/04.02.2021 cu completările aduse de Ordinul  nr. 3459/280/04.03.2021. În acest caz, procesul de învățământ continuă în sistem online.

 

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către direcțiile de sănătate publică și Institutul Național de Sănătate Publică, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Stagiile de pregătire practică pentru elevii din învățământul liceal tehnologic, postliceal, profesional și profesional dual se desfășoară cu prezența fizică a elevilor, cu respectarea procedurilor privind măsurile de protecție instituite de către entitățile organizatoare de stagii de pregătire practică și prevederile prezentului ordin, indiferent de scenariul epidemiologic.

Potrivit prevederilor Ordinului nr. 3459/280/04.03.2021 privind modificarea și completarea Ordinului Comun nr. 3.235/93/04.02.2021 al ministrului educației și al ministrului sănătății pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv: numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Scenariul de funcționare al unității/instituției de învățământ pe parcursul anului școlar actualizează săptămânal, cu referință la fiecare zi de vineri, în funcție de evoluția epidemiologică, prin raportare la prevederile de mai sus, cu excepția depășirii pragului de 6 la mie, unde intrarea în carantină se aplică imediat.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here