Primele utilaje au început astăzi lucrul la un obiectiv major de infrastructură pentru Oltenia, Centura de Sud a Craiovei. Noua centură va face legătura între trei drumuri naționale și va reduce considerabil traficul de autovehicule din zona Calafat, Bechet și Drobeta-Turnu Severin înspre Caracal – Alexandria – București.
De astăzi, lucrările au început din dreptul localității Podari, cu decopertarea pământul. Utilajele sunt în teren și în 15 luni, acest obiectiv va putea fi dat în folosință.
Pe Centura de Sud vor fi construite două parcări, două pasaje peste calea ferată, un pod peste canalul de ape uzate, două intersecții giratorii la nivel cu DN 55 și DN 56, dar și o bretea de acces pentru legătura cu DN 6, în sensul giratoriu existent. Centura de ocolire Sud Craiova are o valoare de peste 133 milioane de lei, fără TVA și va fi gata în 15 luni.
Primul proiect pentru Centura de Sud a fost lansat în 2011.
Memoriul tehnic are la bază un recensământ rutier din 2005. Acesta estima un trafic de aproximativ 15.000 de autovehicule pe zi, în 2020, respectiv aproape 19.000 în 2025.
”Valorile respective calificau clasificarea drumului la categoria pentru autostradă. De aceea este surprinzătoare decizia CNAIR care a continuat proiectul în varianta cu o singură bandă pe sens. Pentru a avea o centură inelară, municipiului Craiova îi lipseşte tronsonul de Vest, paralel cu Jiul care va asigura legătura între DN 56 Craiova – Calafat şi DN 6 ieşirea spre Târgu Jiu sau Timişoara. Astfel, de la Pitești la Craiova se va merge la profil de drum rapid pe 4 benzi, se intră pe Centura Craiova cu o singură bandă pe sens și se continuă spre Lugoj și Târgu Jiu pe drumuri rapide, de asemenea cu profil de Drum Expres sau Autostradă”, conform economedica.ro.