MOBILITATE VIRTUALĂ ȘCOALA PROFESIONALĂ DANEȚI

0
75

În perioada 20-24.09.2021 profesorii de la Școala Profesională Daneți au participat la o activitate de formare în cadrul proiectului Erasmus + „Butterfly Effect to Maths with Stem” furnizată de beneficiarul proiectului Siauliu Medelyno progimnazija, din Lituania.

 Dată fiind situația pandemică România a decis participarea la această activitate de formare în format online.Astfel s-a realizat o mobilitate virtuală, aceasta fiind prima întâlnire din cadrul acestui proiect. Celelalte școli care au participat la derularea proiectului sunt din Turcia, Letonia, Portugalia și Croația.

La această mobilitate virtuală, organizată prin intermediul platformei Microsoft Teams, au participat din partea Școlii Profesionale Daneți un număr de 5 profesori. Partenerii din Lituania  au realizat un program foarte consistent, tema întâlnirii fiind ”Dynamic Mathematics Software and Basic Data Modeling Teacher Training”, iar cadrele didactice din toate școlile partenere au prezentat materiale pregătite pe aceasta temă. De-a lungul săptămânii de mobilitate, în cadrul workshop-urilor organizate, cadrele didactice au fost instruite pentru a utiliza aplicația GeoGebra și Desmos. Gazdele au pregătit tururi virtuale ale mai multor atracții turistice ale țării pentru echipa din România, cât și excursii în format fizic pentru participanții care au reușit să se deplaseze la mobilitatea din Lituania.

Proiectul ,,Butterfly Effect to Mas with Stem” a început în anul școlar 2020-2021 și urmează să se finalizeze la finele anului școlar curent.

Proiectul de parteneriat strategic enunțat urmărește familiarizarea cadrelor didactice dar și a elevilor cu un ansamblu de instrumente eficiente ce permit rezolvarea problemelor din cadrul disciplinelor mai greu de înțeles(matematică, fizică, știintă, tehnologie etc) și ajută la orientarea în carieră a elevilor în vederea unei înțelegeri mai facile a conținuturilor din cadrul disciplinelor STEM. 

Alte obiective ale proiectului au urmărit dezvoltarea competențelor STEM, digitale și lingvistice ale elevilor implicați, dar și promovarea egalității de oportunități în educație, a acceptării, a toleranței față de alte culturi etc.

Deși au existat câteva probleme legate de conexiunile de internet ale participanților precum și imposibilitatea de a socializa în mod direct, participanții din România consideră că această mobilitate virtuală și-a atins scopul și activitatea propusă de școala gazdă a mobilității a fost finalizată cu succes. 

Totuși, aceste întâlniri virtuale nu pot substitui mobilitățile Erasmus+ cu participare directă deoarece socializarea dintre participanți nu se mai realizează în mod optim, familiarizarea cu ceea ce înseamnă cultura țării gazdă a fost perturbată, ceea ce înseamnă aspecte esențiale de atins ale acestui program.
Coordonator de proiect,

Ciobotea (Marinescu) Mădălina-Angela

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here