Proteste ale elevilor în mai multe școli din Craiova.

0
96

În prima zi de curs după vacanța din perioada 25 octombrie- 5 noiembrie 2021, elevi din mai multe unități de învățământ din Craiova au protestat împotriva decizilor cu privire la modificarea structurii anului școlar 2021-2022 anunțate de Ministerul Educației.

„Toate propunerile Consiliului Național al Elevilor, susținute de părinți și profesori, au fost ignorate de către Ministerul Educației, elevii din mai multe licee craiovene au considerat oportună această manifestație constatând că dialogul este exclus în momentul de față, fiind ineficient. De aceea elevii propun Ministerului Educației să ia în considerare și propunerile elevilor referitoare la tezele semestriale susținute în contextul și scenariile de față, deoarece constituie un stres maxim pentru elevi, dar și pentru profesori.

Ca urmare a declarațiilor privitoare la modificarea structurii anului școlar 2021- 2022 din cauza vacanței de două săptămâni impuse în perioada 25 octombrie – 5 noiembrie, Consiliul Național al Elevilor a lansat o consultare adresată elevilor, profesorilor și părinților, pentru a afla parerea acestora cu privire la perioada imediat următoare.

Din peste 60.000 de răspunsuri, peste 80% dintre respondenți au declarat faptul că nu își doresc scurtarea vacanței de iarnă și prelungirea semestrului I începând cu data de 3 ianuarie 2022, considerând că această modificare ar destabilize foarte mult întregul process educațional. De asemenea, aproximativ 90% dintre elevi, profesori și părinți sunt de părere că nu este oportună susținerea tezelor pentru semestrul I, cu atât mai puțin după vacanța de iarnă, în condițiile în care semestrul a fost deja fragmentat de două ori, fără posibilitatea acoperirii întregii programe școlare.

Astfel, Consiliul Elevilor consider că recuperarea unei săptămâni de vacanță în săptămâna 3-7 ianuarie ar reprezenta un factor suplimentar care afectează actul instructiv-educativ, mai ales în contextul în care se așteaptă o creștere a numărului de infectări cu COVID-19 după sărbători, fenomen ce va fi asociat, implicit, cu redeschiderea prematură a școlilor.
De aceea, Consiliul Național al Elevilor a solicitat Ministerului Educației să mențină vacanța de iarnă inițială, cu recuperarea uneia dintre săptămânile de vacanță, în săptămâna „Școala altfel” din semestrul al II-lea. Ținând cont de prevederile art. 66, alin. (3) din Legea educației naționale, care prevede că, pentru fiecare disciplină de studiu, programa școlară acoperă 75% din ore, lăsând la dispoziția profesorului un procent de 25% de ore pe care le are la dispoziție pentru aplicarea unor strategii individuale de predare și evaluare.

De aceea, elevii își exprimă solicitarea de a suspenda susținerea tezelor pentru semestrul I, având în vedere că materia nu va putea fi parcursă conform programei. În acest caz , menținerea unei forme de evaluare sumativă, dar care să nu pună accentual pe notă, ci pe feedback-ul real din partea profesorului, și care să puncteze clar conținuturile pe care elevul ar trebui să le asimileze mai mult pe parcursul acestui an școlar, este mult mai important.

„Există cadru legal, există o poziție fermă exprimată nu doar de elevi, ci și de părinți și profesori, prin consultarea la care au răspuns peste 60.000 de persoane. Anul școlar trebuie să rămână un element predictibil și, de aceea, este necesar ca vacanța de iarnă să rămână în forma stabilită inițial, cu regândirea conceptului de teză.”, a declarat Silviu Morcan, președintele Consiliului Național al Elevilor.
În cursul zilei de vineri, Ministrul Educației a anunțat că, redeschiderea școlilor începând cu data de 8 noiembrie va depinde de un prag de 60% de vaccinare în rândul personalului din învățământ, menținându-se criterile de stabilire a scenariului online, așa cum a fost și până acum.

Trebuie menținută măsura de stabilire a unui prag vaccinal care este necesară, dar nu suficientă, ținând cont de faptul că, decizia privind deschiderea unei școli cu prezență fizică ar trebui să depindă de mai mulți parametri, precum incidența de la nivel local, infrastructura sanitară, capacitatea de testare și de menținere a distanțării fizice.
De asemenea, redeschiderea școlilor cu prezență fizică impune și o serie de măsuri de prevenție și de protecție suplimentară, cum ar fi testarea periodică a tuturor elevilor și profesorilor, lucru care nu va fi posibil în următoarele săptămâni, având în vedere tergiversarea procedurii de licitație, achiziție și livrare a testelor non-invazive pe bază de salivă, dar și a publicării unor procedure clare referitoare la modalitatea de administrare a acestora. Astfel, elevii craioveni solicit imperios autorităților responsabile să trateze situația cu celeritate, în beneficial elevilor și profesorilor din România, care au nevoie de spații sigure pentru desfășurarea activității didactice.

,,Școala are nevoie de predictibilitate, de asumare și de măsuri racordate la realitate, nu de hotărâri luate intr-un mod care sa nu satisfaca cerintele elevilor.” a declarat Haron Khaddour, președintele Consiliului Judetean al Elevilor Dolj.” se arata in comunicatul emis de CONSILIUL JUDEŢEAN AL ELEVILOR DOLJ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here