Ramona Saseanu : Sunt încrezătoare că televiziunea publică o să redevină un reper de echilibru, performanţă şi profesionalism pentru mass-media din România.

0
485

Ramona Saseanu si-a prezentat zilele trecute bilantul dupa ce a preluat funcția de Director General Interimar al TVR. Ramona Saseanu a facut o radiografie a situatiei in care se afla TVR si a indicat strategia in perioada urmatoare.

„La o luna dupa ce am preluat functia de Director General Interimar al TVR am ajuns la cateva concluzii.
Am cunoscut oameni care doresc sa construiasca o noua imagine a televiziunii publice si sa recastigam din publicul pe care l-am pierdut. TVR este televiziunea care, din intreg peisajul media romanesc, are cele mai importante resurse tehnice, materiale si mai ales umane. Dintre acestea, resursa umana este cea care trebuie repozitionata pentru realizarea unor programe, a unor emisiuni cat mai aproape de realitatea imediata, o realitate care este intr-o permanenta schimbare tehnologica.

Am gasit colegi profesionisti (nu ma refer doar la corpul editorial) pe care orice televiziune ar fi onorata sa ii aiba angajati, cu un potential foarte mare, neexploatat la adevarata valoare, pe care nu avem dreptul sa ii lasam sa se blazeze, ci datoria de a-i motiva.
Am constatat mai multe lucruri care nu sunt deloc in regula si pe care le voi face publice, dupa ce voi aduna toate datele. Sunt inclusiv deficiente rostogolite pe mai multe mandate, care lovesc direct in profesionistii din televiziunea publica si implicit in publicul telespectator.
Pentru viitorul imediat, la TVR1 ne propunem o grila de vara ce contine mai multe evenimente si transmisii importante: Olimpiada de la Tokyo, Festivalul Enescu, Festivalul TIFF, Gala UNITER, Festivalul International de Teatru de la Sibiu, Gala Crucii Rosii, dar si altele.

TVR va elabora o strategie de revenire la productia de continut si de atragere a audientei.
Vom definitiva o grila de toamna pentru TVR 1, cu scopul de a-i creiona o identitatea clara, care lipseste de prea mult timp, adica un post generalist care sa atraga un public divers ca varsta si ca pregatire intelectuala, dar in acelasi timp echilibrat ca gen. Vom sustine proiectele consacrate: Profesionistii (Eugenia Voda), Garantat 100% (Catalin Stefanescu), Vedeta Populara (Iuliana Tudor), Izolati in Romania (Dite Dinesz), Viata Satului, Tezaur Folcloric, Nocturne (Marina Constantinescu), Telecinemateca, Teleenciclopedia, Dosar Romania, vom incerca sa le promovam mai mult si sa le repozitionam cat mai bine in programele TVR. Totodata, ne propunem sa realizam o noua structura de programe, care sa cuprinda emisiuni si filme noi, interesante.

TVR 2 este un canal modern, de atitudine si dinamic, un canal dedicat intregii familii, bazat pe trei elemente definitorii pentru societate: FAMILIE – EDUCATIE – TRADITIE.
TVR 3 are un continut specific vietii comunitatilor locale. In grila TVR 3 se regasesc productii regionale cu acoperire nationala: emisiuni informative, dezbateri pe teme sociale, economice si politice, divertisment, reportaje, documentare, sport, filme artistice in limbile minoritatilor din Romania, filme romanesti si teatru.

TVR International se adreseaza romanilor de peste hotare, informandu-i despre ce se intampla in tara de origine, printr-o selectie de programe premium ale TVR, precum si prin programe speciale dedicate acestora.
De asemenea, analizam daca formula in care functioneaza studiourile teritoriale este cea mai buna, daca ele ar putea fi mai flexibile si ar putea deservi mai bine televiziunea centrala.

Consolidarea activitatii studiourilor teritoriale prin actualizarea grilei de programe precum si dezvoltarea studioului TVR Moldova, din Chisinau, reprezinta o alta prioritate a mandatului pe care-l am.
Pe termen scurt, in conditiile mandatului interimar, vom implementa toate schimbarile care se pot realiza imediat, in scopul revenirii televiziunii publice la misiunea clara, definita de lege, respectiv de slujire a interesului public. Aceasta este, in principal, fisa postului pentru TVR – interesul public: reflectarea vietii politice, a deciziilor luate de autoritati, decizii care ne afecteaza viata, cum se cheltuiesc bugetele, care sunt investitiile, cum evolueaza salarizarea, economia, educatia, finantele si nu in ultimul rand domeniul sanatatii. Nu vom cadea in capcana confuziei dintre interesul public si interesul publicului – adica tot ceea ce atrage audienta facila (cancan, scandaluri si/sau evenimente care sunt pe placul televiziunilor comerciale).

Ne propunem sa-i recastigam pe telespectatorii pe care i-am pierdut in ultimii ani si sa atragem noi categorii de public, prin emisiuni dinamice, atractive si diverse, pe domeniile prioritare ale unei televiziuni publice: informare, educare si divertisment.
Sunt increzatoare ca televiziunea publica o sa redevina un reper de echilibru, performanta si profesionalism pentru mass-media din Romania.” a scris Ramona Saseanu pe pagina de socializare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here