Se toarnă primul strat de asfalt pe Drumul Expres Craiova – Piteşti

0
45

Acțiuni de forță, mobilizare impresionantă a antreprenorului UMB pe șantierele tronsoanelor 2 și 3 ale Drumului Expres Craiova – Pitești.
De ieri a început pe tronsonul 2, lot 1, așternerea stratului de bază de asfalt, proces ce continuă până vom acoperi tot traseul de aproximativ 40 kilometri ai tronsonului 2. A fost, de asemenea, turnată prima placă de suprabetonare la podul din cadrul nodului rutier de la Slatina.
Peste 1400 de oameni și mai mult de 700 de utilaje au fost mobilizate pe șantier pe tronsoanele 2 și 3.
Pe tronsonul 3 se lucrează cu 8 instalații de forat coloane la structuri.
Din cei 31 de kilometri ai tronsonului 3 au fost decopertați peste 17 kilometri.

Pe acest lot, Antreprenorul UMB a ajuns la un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 70% şi asfaltează la kilometrul 35 (tronsonul Robăneşti – Balş – Valea Mare în judeţul Olt, de la km 17 la km 57).

Deschiderea circulaţiei pe acest lot al drumului expres înseamnă că şoferii vor scăpa de cozile uriaşe de la Balş şi Slatina, oraşe fără centură şi cu trafic bară la bară. De asemenea, acest segment care cuprinde şi un nou pod peste Olt va permite intrarea în reparaţii capitale a podului peste Olt de la Slatina de pe DN 65, unul dintre cele mai vechi poduri din România şi cu mari probleme la structura de rezistenţă.

Contractul pentru lotul 2 a fost semnat în 2018 şi are o valoare de 792 milioane lei, fonduri europene.

Acelaşi constructor lucrează şi pe lotul 3 între Valea Mare şi Coloneşti (tot judeţul Olt, 32 km), are termen de finalizare 2 ani şi este desemnat câştigător şi pe lotul 4 Coloneşti – Piteşti (32 km), însă contractul nu poate fi semnat pentru că s-au depus contestaţii.

Pe primul lot Craiova – Robăneşti lucrează un antreprenor din Italia, iar progresul este redus, de aproximativ 20% (n.r. Ministerul Transporturilor a eliberat cu mare întârziere Autorizaţiile de Construire).

Drumul Expres 12 Craiova – Piteşti este primul drum expres în execuţie din România, principalele diferenţe faţă de o autostradă clasică fiind lăţimea puţin mai mică a benzii de circulaţie (-25 cm), viteza de proiectare (120 km/h la câmpie) şi lipsa benzii de urgenţă (acostament de 2 metri), potrivit normativului CNAIR.

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here