Taxa de coronavirus si la service-urile auto. Afla cum au fost umflate facturile si cu 1200%

0
6

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a demarat la inceputul acestei saptamani controale la service-urile auto din intreaga tara, dupa ce sute de reclamatii au aratat facturi ”umflate” si cu 1200% in aceasta perioada.

Practic, se poate spune ca si service-urile auto au introdus o taxa pe coronavirus, asa cum au incercat la un moment dat si terasele, dupa redeschiderea acestora.

Paul Anghel, directorul general al ANPC, a declarat ca s-au primit sute de reclamatii de la consumatori si transportatori privind practici comerciale incorecte si facturi ”umflate”.

In unele cazuri, cresterile de preturi au fost incredibil de mari, de la costuri initiale, normale, de 100 de lei, pana la 1.200 de lei, adica facturi majorate ilegal cu 1200%.

”La inceputul acestei saptamani am demarat controale la service-urile din intreaga tara, inclusiv in Bucuresti, la aproximativ 250 de unitati, in urma sutelor de reclamatii primite de la consumatori precum si de la transporturi in cursul anilor 2019 si 2020. Analizand conduita unor astfel de unitati, am ajuns la concluzia ca practicile acestora sunt total incorecte in relatia cu consumatorii, aflandu-ne in prezenta unei deformari substantiale a comportamentului economic al acestora. Practicile comerciale folosite de unele service-uri afecteaza considerabil capacitatea consumatorilor de a lua o decizie in cunostinta de cauza. Vom prelungi aceste controale atat cat va fi necesar”, a precizat Anghel.

Citeste si ...  Poliţiştii de frontieră lucrează la capacitate maximă în perioada sezonului estival

”Analizand informarea pe care o ofera service-ul auto in legatura cu ora de manopera afisata si cuantumul aceleiasi ore aflate pe factura care ar urma sa fie achitata fie de consumator si in unele cazuri de catre asigurator, rezulta niste valori diferite, de la 59,9 lei plus TVA pana la 350 lei plus TVA, sau uneori chiar si 1.000 lei plus TVA pentru acelasi autoturism efectuand aceeasi operatiune”, afirma directorul general ANPC.

ANPC vorbeste despre ”diferente uriase de costuri”

Potrivit sursei citate, unitatea reparatoare viciaza acordul consumatorului, expunandu-i acestuia doua argumente aflate in totala contradictie cu orice mecanism legal de stabilire a pretului unor servicii, respectiv ”Nu te intereseaza pretul deoarece plateste asiguratorul” si ”Ne ocupam noi de tot, tu doar trebuie sa semnezi aceste hartii”.

”Facturile ”umflate” inclusiv cu ore de manopera cu 500% mai mari decat preturile practicate in mod normal afecteaza consumatorul din doua perspective: una ar fi aceea a cresterii costurilor de asigurare in anul urmator, in conditiile cresterii politei de asigurare ca urmare a unor cheltuieli ocazionate de un eveniment asigurat, iar pe de alta parte exista situatii in care, din cauza diferentelor uriase de costuri, inclusiv cu preturile anumitor piese auto, pana la valori de neacceptat pentru asigurator, consumatorul va fi incapabil sa intervina in conflictul creat de o crestere nejustificata a unor costuri intre service-ul auto si compania de asigurari”, avertizeaza directorul general al ANPC.

Citeste si ...  Dolj : Coronavirus , un fleac pentru Ilie Dodocioiu.. Angajatii din primaria Malu Mare, obligati sa suporte comportamentul edilului!

Exemplificand, Paul Anghel a aratat ca exista service-uri auto, atat in Bucuresti cat si in judetele Ilfov, Braila, Alba, Timis, Neamt, Sibiu, Tulcea, Cluj, Caras Severin, in care pe factura au fost regasite costuri care nu puteau fi justificate din punct de vedere al orelor lucrate, cat si al valorii orelor tehnologice de manopera, de la 100 de lei pana la 1.200 de lei.

Ce sfaturi ofera ANPC

Acesta ofera si cateva sfaturi consumatorilor care se regasesc in astfel de situatii, primul vizand informarea in prealabil asupra tarifelor inainte de a lasa autoturismul si solicitarea unui deviz estimativ al interventiei.

Anghel sustine ca service-urile sunt obligate sa afiseze preturile cu TVA intr-o maniera vizibila si lizibila in zona de receptie a clientelei si sa precizeze modul de calcul utilizat, respectiv ora fizica sau baremurile de timp/ora tehnologica pentru reparatii furnizate de producator.

De asemenea, service-ul este obligat sa furnizeze o factura, care este emisa in dublu exemplar, originalul fiind remis clientului insotit de chitanta (formularul fiscal) sau chitanta eliberata de POS (la plata cu card).

Citeste si ...  Organizatia Mondiala a Sanatatii avertizeaza ! Este posibil sa nu fie gasita niciodata o solutie miraculoasa impotriva Covid-19

Factura trebuie sa fie detaliata si sa contina urmatoarele informatii: denumirea societatii si adresa; numele clientului; data si locul efectuarii reparatiei; modul de calcul al manoperei: timp fizic sau barem de timp/ora tehnologica; piesele de schimb utilizate (cantitate/pret); alte materiale de intretinere, consumabile utilizate (cantitate/pret); numarul de inmatriculare al autoturismului (eventual kilometrajul).

Dacă v-a plăcut acest articol, vă invităm să vă alăturaţi, cu un Like, comunităţii de cititori de pe pagina noastră de Facebook.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here